Auta ani letadla kvůli BNS rychlejší nebudou, ale plány v C.S.CARGO ANO

C.S.CARGO: Není snad nikdo, kdo by ten název už někde neviděl. Velká zelená a modrá písmena září na vozech, které můžeme pravidelně potkávat při cestách po České republice i po Evropě už celých pětadvacet let. Kromě uceleného dopravního portfolia svým zákazníkům nabízí i komplexní logistické služby. V současnosti skupina C.S.CARGO působí v šesti zemích a je klíčovým hráčem v celém středoevropském regionu. Díky svému aktuálnímu rozmachu potřebuje zavést flexibilní a rychlý manažerský systém, který se zároveň dokáže přizpůsobit individuálním potřebám. Volba padla na Business Navigation System (BNS) a INEKON SYSTEMS. O tom, co bylo důvodem a jaká jsou očekávání, jsme si povídali s finančním ředitelem skupiny C.S.CARGO Martinem Hrdinou.

Auta ani letadla kvůli BNS rychlejší nebudou, ale plány v C.S.CARGO ANO
BNS je pro vás velmi čerstvou záležitostí. Proč jste se rozhodli právě pro něj?

Hledali jsme u nás v CARGO řešení ověřené praxí a s dostatečnou technickou podporou. Musí odpovídat v čase se měnícím nárokům moderní firmy. Zároveň jsme si přáli, aby nám systém v budoucnu umožnil rozvoj vlastními silami, respektive naším IT oddělením. V neposlední řadě také rozhodoval poměr ceny a výkonu.

Jaká máte od BNS konkrétní očekávání?

Jednou ročně připravujeme budget a dvakrát ročně forecast a každou verzi děláme měsíc. Pro lidi z provozu, z obchodu a z vedení společnosti je to obrovsky časově náročné. Stávající systém potřebujeme změnit a celý proces plánování zrychlit.

Již jste „naostro“ spustili práci v naimplementovaném modulu „Prodejní výkonnost“, jaké jsou první dojmy a hodnocení?

Když jsme v polovině září modul přebírali, měli jsme z větší části forecasty z obchodního oddělení hotové. BNS tedy zatím nevyužili všichni, a proto není možné udělat celkové hodnocení. První dojmy jsou ovšem velmi pozitivní. Zdá se, že by nám BNS mohlo ušetřit hodně času při sestavování obchodního plánu. Přesně kvůli tomu jsme nový systém hledali.

Zároveň začínáte pracovat s modulem „Doprava“. To je pro společnost vašeho typu velmi důležitá oblast a modul musí navíc pracovat s různými měnami a počítat s vlivem vývoje kurzů…

Modul jsme akceptovali před nedávnem, takže zkušenosti teprve sbíráme. Očekáváme od něj opět především ušetření času lidí z provozu a z vedení společnosti při tvorbě provozního plánu. Pro ilustraci: jako podklad pro jeho sestavení vytváříme obrovskou excelovskou tabulku s dvaceti tisíci řádky a třeba sto sloupci. Při takovém množství dat nejde všechno tak rychle, jak bychom si přáli. Nepotřebujeme tedy celý proces ani tak zpřehlednit, jako spíš zrychlit. Naším cílem je, aby vedoucí konkrétního střediska nemusel po zadání parametrů čekat, až ostatní střediska dají svoje plány controllingu a ten mu teprve následně pošle požadovaný výsledek. Odpověď by měl mít co nejrychleji.

Specifikou je u vás precizní nastavení práv, která velmi přísně oddělují provoz od obchodu, aby si tyto skupiny neviděly vzájemně na čísla. Je to novinka, nebo už tradice?

Oddělení obchodu od provozu je u nás tradice. Takto naše plány sestavujeme už zhruba deset let. Tím, že si obě oddělení nevidí tzv. do kuchyně, verifikují navzájem své pohledy. Obě obsluhují stejné zákazníky, tudíž jejich predikce budoucího vývoje by měla být ve finále hodně podobná. Individuální analýzy z obou oddělení nám také umožňují vytvořit plán co nejobjektivněji, což je důležité i kvůli na ně navázaným bonusům.

Máte desktopové i webové BNS, proč jste zvolili obě formy?

Desktopové prostředí budou využívat hlavně pracovníci controllingu, kteří potřebují pracovat se značným množstvím dat. Webové BNS je pak určeno hlavně obchodníkům a vedoucím středisek. Ti nemusí systém používat k tak náročným operacím.

Projekt počítá se samostatnou implementací dalších modulů BNS, o niž se postarají vaši kolegové, kteří prošli naším školením…

Ano, je to tak. V současnosti kolegové z IT oddělení absolvují sérii pěti školení v INEKON SYSTEMS, kde se naučí pracovat s těmito novými technologiemi.

Jak hodnotíte celkově spolupráci s INEKON SYSTEMS?

Všechno, co jsme si domluvili, zatím klaplo, takže kladně.

 

Pár vět o C.S.CARGO
C.S.CARGO vzniklo v roce 1995 v Jičíně. Od té doby se z regionální dopravní společnosti stal důležitý partner v oblasti komplexní logistiky s více než třiceti pobočkami v šesti zemích zaměřujícími se na vybrané logistické procesy. Za úspěšným rozmachem z (nejen) poslední doby stojí roky osvědčený prozákaznický a profesionální přístup. Společnost dbá i na environmentální opatření a každoročně investuje stamiliony korun do obměny vozového parku. Pracuje také na strategii a postupném zapojování vozidel na ekologická paliva do provozu. Díky dlouholetým partnerstvím a vzájemné důvěře je C.S.CARGO součástí významných charitativních, kulturních či sportovních projektů. Příkladem je třeba festival ARENA Divadla bratří Formanů, partnerství s Bílými Tygry Liberec či pozice hlavního partnera České rugbyové unie.