Jak uspět v konkurenčním světě? Staňte se předmětem touhy

Je touha tím motorem, který by měl pohánět zaměstnance k vyšším výkonům a zajistit tak podniku výhodu v rámci konkurenceschopnosti? Jakou roli hrají emoce v prodejnosti produktů a služeb? Těmito otázkami se zabývalo více než osmdesát účastníků 13. ročníku konference o podnikovém řízení Business Navigation® Days (BND), která se pod záštitou Hospodářské komory ČR a Svazu průmyslu a dopravy ČR konala ve dnech 26.−27. dubna 2018 v hotelu Zámek Valeč na Vysočině.

Jak uspět v konkurenčním světě? Staňte se předmětem touhy

Je touha tím motorem, který by měl pohánět zaměstnance k vyšším výkonům a zajistit tak podniku výhodu v rámci konkurenceschopnosti? Jakou roli hrají emoce v prodejnosti produktů a služeb? Těmito otázkami se zabývalo více než osmdesát účastníků 13. ročníku konference o podnikovém řízení Business Navigation® Days (BND), která se pod záštitou Hospodářské komory ČR a Svazu průmyslu a dopravy ČR konala ve dnech 26.−27. dubna 2018 v hotelu Zámek Valeč na Vysočině.

„Letošní ročník konference prolínaly otázky, jak probouzet v zaměstnancích touhu, aby sami chtěli svůj podnik posunout dál. Hledali jsme řešení, jak v zákaznících vzbudit touhu po produktech a službách, které nabízíme, a jak nám v tom všem může pomoci business navigace,“ vysvětlil Jan Hušek, výkonný ředitel a jednatel společnosti INEKON SYSTEMS. K naplnění podnikatelské touhy by mělo vést podle ředitele pro koncepci a rozvoj a jednatele INEKON SYSTEMS Václava Housera šest kroků: „Patří mezi ně motivace, orientace na směr dalšího vývoje a navigace k výkonnosti businessu za pomoci chytrého softwaru. Nezanedbatelnou součástí jsou v moderním podnikání i emoce, a to zejména stále častěji využívaná behaviorální ekonomie. Posledním krokem, bez něhož dnes není možné dívat se dopředu a analyzovat to, co jsme již udělali, je manažerský komplex řízení, například BNS.“

Touha po podnikatelském úspěchu, prosperitě firmy, konkurenceschopnosti či ekonomické výkonnosti však nestačí. Podle spoluzakladatele a managing partnera společnosti M.L. Moran Václava Nováka je důležitý příběh. „Je třeba jej prodat zákazníkům nebo zaměstnancům vlastní firmy tak, aby se stal jejich vlastním,“ konstatoval. „Pracoval jsem s různými lidmi na všech kontinentech a došel jsem k závěru, že platí jediný nástroj: Touha vyniknout, pozitivně se odlišit,“ zamyslel se Zdeněk Souček, guru strategického řízení a prezident Stratég Klubu. „Já jsem si k sobě vždycky vybíral chytré lidi, protože oni vás vytlačí nahoru. Toho se někteří manažeři bojí, a to je špatně. Firma pak trpí,“ řekl průmyslník a investor Rudolf Ovčaří.

 

 

Na letošních BND však nevystupovali jen zkušení manažeři prestižních podniků z ČR a SR. Účastníci konference měli možnost nahlédnout i do toho, jak vidí cestu k úspěchu neurologie. „Mozek se učí, jen když porovnává s předchozími zkušenostmi a dělá chyby,“ podotkl neurolog z pražské Polikliniky na Národní Martin Jan Stránský. Z neurologie vycházejí i zásady pro úspěšná jednání. „Když chcete někoho přesvědčit, musíte stát a ne sedět. Záleží také na tom, zda je ráno nebo odpoledne. Největší hladinu kortizolu máte ve dvě odpoledne – to je tedy nejlepší doba na to, abyste něco prodali nebo domluvili,“ prozradil neurolog.
Emoce do businessu nepatří – všichni jsme to stokrát slyšeli. Podle lektorky emoční inteligence Ivy Šubrtové jsou však všudypřítomné, přestože si je třeba ani neuvědomujeme. „Jsou nepřekročitelným kamenem k tomu, abychom se dokázali nějak rozhodnout,“ tvrdí.

 

Celkově na dvoudenních Business Navigation® Days vystoupilo 17 řečníků, mezi nimiž nechyběli partneři, generální a finanční ředitelé, vedoucí controllingu, vysokoškolští učitelé a studenti. Díky nim se účastníci mohli seznámit s tou nejlepší praxí podniků, jako jsou M.L. Moran, Mall Group, Tawesco, kovárna VIVA, PwC, Česká pošta, Stavebniny DEK, Dotykačka ČR či INEKON SYSTEMS. Moderní způsoby výuky, které zapojují plánovací a simulační hry za pomoci BNS a připravují tak studenty na skutečnou praxi, představili zástupci VŠE v Praze a Technické univerzity ve Zvolenu.

Každoroční součástí konference Business Navigation® Days je udělení prestižních cen. Křišťálový glóbus za dlouhodobý přínos pro Business Navigation letos převzal pro společnost Kovárna VIVA finanční ředitel Michal Červenka. Modrý glóbus za navigační projekt roku si pak pro Tawesco odnesl specialista pro plánování a kalkulace Jan Matúš. Ceny předali člen představenstva Hospodářské komory České republiky Martin Plachý, regionální manažer Svaz průmyslu a dopravy ČR pro Jihomoravský kraj a Kraj Vysočina Pavel Slezar, výkonný ředitel INEKON SYSTEMS Jan Hušek a ředitel pro koncepci a rozvoj INEKON SYSTEMS Václav Houser.

Čtrnáctý ročník BND se bude konat ve dnech 25.–26. dubna 2019 opět v hotelu Zámek Valeč u Hrotovic na Vysočině.