Ve Washingtonu D. C. vyjedou do ulic české tramvaje

-Skončilo téměř desetileté čekání na dostavbu potřebných tratí v USA
-Dalším teritoriem pro Inekon Group je Čína, kde bude vyrábět až 150 tramvají ročně

Praha 25. února 2016 – Americký Washington D. C. po více než půl století obnoví v sobotu 27. 2. tramvajovou dopravu. V 10 hodin dopoledne se první cestující budou moci projet ulicemi hlavního města USA ve třech tramvajích českého výrobce Inekon Group. Ty čekaly kvůli průtahům při dostavbě tratí na svou premiéru již od roku 2007. Dodávka tramvají byla součástí kontraktu v hodnotě 30 mil. USD, v rámci kterého dodal Inekon Group své vozy také do dalších amerických měst – Portlandu a Seattlu.

„Zahájení provozu ve Washingtonu D. C. je pro nás stejně dobrou zprávou jako nedávné otevření nové tratě se sedmi našimi tramvajemi v Seattlu. Jde o mimořádný úspěch, který potvrzuje skvělé renomé českého strojírenství. Téměř všude ve světě nyní zaznamenáváme oživení poptávky,“ řekl Josef Hušek, statutární ředitel a předseda správní rady Inekon Group, a. s. „Největší potenciál cítíme v Číně. Od roku 2015 tam spoluvlastníme 17% podíl v hodnotě přibližně 200 mil. Kč ve firmě Tong Hao. Její roční výrobní kapacita je 150 tramvají,“ dodal J. Hušek.

Soupravy pro Washington D. C. byly vyrobeny již v roce 2007. Směřovat měly na trať Anacostia Line, která však nebyla dostavěna. Na žádost zadavatele byly následující dva roky uskladněny v depu Dopravního podniku Ostrava. V roce 2009 je Inekon Group převezl do USA a oficiálně předal zákazníkovi – společnosti WMATA. Od té doby byly ale vozy opět zakonzervovány. Mezi tím byla ve Washington D. C. dokončena trať na H Street a Benning Road, kde budou vozy nakonec jezdit.

Tramvaje vycházejí z modelu 12-TRIO. Tímto typem tramvají cestují i obyvatelé dvou moravských metropolí – Ostravy a Olomouce,“ doplnil J. Hušek. Soupravy pro USA však prošly rozsáhlými úpravami tak, aby vyhovovaly požadavkům zaoceánských norem. Jsou například vybaveny hydraulickým vypružením, které umožňuje nástup cestujících v úrovni zastávky. Tříčlánkové tramvaje jsou dlouhé zhruba 20 metrů, disponují 34 sedadly a lze je dovybavit i zařízením pro šíření WiFi.

V hlavním městě USA dosud byla městská hromadná doprava zajišťována pouze soupravami metra a autobusy. Změnit by to měly právě nízkopodlažní tramvaje typu INEKON 12-TRIO. Plány Washingtonu počítají celkem s osmi linkami o celkové délce tratí šedesáti kilometrů. Tramvaje by měly denně svézt okolo 150 tisíc cestujících. Tři dodané soupravy společnosti Inekon Group jsou prvními z vozů, které budou tuto přepravu v budoucnu zajišťovat.