INEKON odeslal do rakouského Salcburku poslední modernizovaný vlak

Ostrava, 3. března 2014 – Ostravu opustila poslední z devíti příměstských vlakových jednotek, které pro rakouské město Salcburk modernizovalo konsorcium firem INEKON GROUP a Cegelec. Celková hodnota kontraktu se díky dalším přiobjednaným pracím zvýšila na konečných 243 milionů korun (8,9 mil. €). Veškerá montáž se uskutečnila v ostravské společnosti EKOVA ELECTRIC. V současné době se jedná o navazující objednávce na modernizaci dalších čtyř jednotek.

„Poslední soupravu nyní ještě čeká finální testování přímo v Salcburku. S jejím zařazením do běžného provozu se počítá od dubna,“ řekl Josef Hušek, předseda představenstva a generální ředitel společnosti INEKON GROUP, a. s. „Kvalita práce a spokojenost zákazníka vedla v průběhu zakázky také k jejímu dalšímu rozšíření v hodnotě téměř 25 milionů korun (900 000 ). Nad rámec původní smlouvy byly doobjednány například lakýrnické práce nebo výměna čalounění a pohonu dveří u posledních čtyř vozů. S rakouským zákazníkem nyní jednáme o možném uzavření nové zakázky na modernizaci dalších čtyř vlakových jednotek,“ dodal J. Hušek.

Součástí modernizace celkem devíti vlakových jednotek bylo vyprojektování zcela nového nízkopodlažního článku, který je umístěn do středu soupravy mezi dva původní krajní články. Jeho konstrukce je navržena na míru přesně podle konkrétních požadavků rakouského zákazníka Salzburger Lokalbahnen a umožní pohodlnou přepravu nejen tělesně, ale i zrakově postiženým cestujícím.

U prvních pěti z devíti vlakových souprav byla kromě vestavby středního článku provedena také modernizace části interiéru krajních článků. Její součástí byla například výměna podlahových krytin, sedadel či stávajících skládacích dveří za předsuvné a další drobné elektro-technické úpravy v kabině řidiče. Veškeré nové vybavení je navíc vyrobeno z nehořlavého materiálu a splňuje tak zvýšené nároky EU na požární bezpečnost.


Doplňující fakta – průběh zakázky

  • První souprava byla do České republiky přivezena v listopadu 2011, kdy začala i výroba nové nízkopodlažní střední části podle projektových návrhů INEKON GROUP. Její vestavba mezi dva původní vozy proběhla v polovině června 2012. První prototyp nové vlakové jednotky byl do běžného provozu uveden v září téhož roku. V lednu 2013 byly dokončeny práce již na třetí soupravě a současně zahájena sériová modernizace zbylých vlakových jednotek.