|
Inekon Group dokončil jako první v Česku vývoj tramvaje na bateriový pohon![]() • Nová souprava ujede na pohon z baterie až 16 kilometrů
• Prvním zákazníkem je americký Seattle, který projevil zájem o dodání dalších devíti kusů • Inekon Group nyní pracuje na umístění dvojnásobného množství baterií pro další zvýšení dojezdu Praha, 13. ledna 2015 – Inekon Group jako první v Česku dokončil vývoj tramvaje s bateriovým pohonem a je připraven na sériovou výrobu. Nová souprava byla úspěšně otestována přímo v provozu, na tratích DP Ostrava. První českou tramvaj nezávislou na trakčním vedení již koupilo americké město Seattle, které s Inekon Group uzavřelo smlouvu na dodání celkem sedmi těchto vozů v hodnotě téměř 30 mil. USD. Součástí kontraktu se je rovněž opce na pořízení dalších devatenácti tramvají s bateriovým pohonem. „Jako první v Česku dodáváme tramvaje se speciálně vyvinutým bateriovým pohonem pro železniční vozidla. Oproti konkurenci, která pohon doposud pouze testovala ve výrobním areálu, my můžeme zahájit sériovou výrobu,“ řekl Josef Hušek, předseda správní rady a statutární ředitel společnosti INEKON GROUP, a. s., a dodal: „Soupravu jsme již úspěšně otestovali v ostravském provozu, kde bez napájení z trakčního vedení ujela v simulovaném běžném provozu téměř devět kilometrů a spotřebovala přitom jen zhruba čtyřicet procent kapacity baterie.“ Vznik alternativního pohonu je reakcí na rostoucí světový zájem o tramvaje nezávislé na trakčním vedení. Takto vybavené vozy nacházejí využití v centrech historických měst nebo například v místech složitého křížení s trolejbusovými linkami, kde není možné vybudovat standardní tramvajové vedení. Nová tramvaj Inekon Group je při napájení z baterie schopná ujet až 16 kilometrů. Na přání amerického zákazníka je maximální rychlost při jízdě na baterii omezena na 32 kilometrů v hodině.
Doplňující fakta
|